En un document obert, faci clic en Arxiu > Informació > Protegir document.

Veurà les opcions següents.

Botó Protegir document amb opcions

Marcar com a final: Faci que el document sigui solament de lectura.

Quan un document està marcat com a final, els comandos d’edició i escriptura i les marques de revisió estan deshabilitats o desactivats, i el document és de solament lectura. El comando Marcar com a final ajuda a transmetre que està compartint una versió finalitzada d’un document. També impedeix que els lectors o revisors modifiquin el document sense adonar-se.

Quan marca un document com a final, Word li demana que guardi l’arxiu. La propera vegada que ho obri, veurà un missatge groc MARCAT COM A FINAL en la part superior del document. Si fa clic a Editar de totes maneres, el document ja no estarà marcat com a final.

Xifrar amb contrasenya: Estableixi una contrasenya per al document.
Precaució: Conservi la seva contrasenya en un lloc segur. Si oblida o perd la contrasenya, aquesta no es pot recuperar

Si selecciona Xifrar amb contrasenya, apareix el quadre de diàleg Xifrar document. En el quadre Contrasenya, escrigui una contrasenya i després torni a escriure-la quan la hi sol·liciti. Important: Microsoft no pot recuperar contrasenyes oblidades o perdudes, així que mantingui una llista de les contrasenyes i noms d’arxiu corresponents en un lloc segur.

Restringir edició: Controli quins tipus de canvis poden realitzar-se en el document.
Quan seleccioni Restringir edició, veurà tres opcions:

  • Restriccions de format Permeten reduir les opcions de format, mantenir una aparença. Faci clic en Configuració per seleccionar els estils que es permeten.
  • Restriccions d’edició L’usuari controla la manera en què pot editar-se l’arxiu o bé pot deshabilitar l’edició. Faci clic en Excepcions o Més usuaris per controlar qui poden realitzar l’edició.
    Començar a aplicar Faci clic en Si, aplicar la protecció per seleccionar la protecció amb contrasenya o autenticació de l’usuari. També pot fer clic a Restringir permís per agregar o llevar els editors que tindran permisos restringits.
  • Restringir permisos per persones Usi un compte de Windows Live ANEU per restringir permisos.
    Usi un compte de Windows Live ANEU o un compte de Microsoft Windows per restringir els permisos. Pot aplicar permisos amb una plantilla que usi la seva organització, o pot agregar permisos fent clic a Restringir accés. Per a més informació sobre Information Rights Management, vegi el tema sobre Information Rights Management en Office.

Agregar una signatura digital: Agregui una signatura digital invisible o visible.

Les signatures digitals autentiquen informació digital, com a documents, missatges de correu electrònic i macros amb criptografia informàtica. Les signatures digitals es creen escrivint una signatura o amb una imatge d’una signatura per establir l’autenticitat, integritat i no rebuig. Per a més informació sobre les signatures digitals, consulti el vincle indicat al final d’aquest tema.

Treure la protecció en un document de Word

En un document obert, faci clic en Arxiu > Informació > Protegir document.

Veurà les opcions següents.

Botó Protegir document amb opcions

Llevar Marcar com a final: Quan marca un document com a final, Word li demana que guardi l’arxiu. La propera vegada que ho obri, veurà un missatge groc MARCAT COM A FINAL en la part superior del document. Si fa clic a Editar de totes maneres, el document ja no estarà marcat com a final.

Llevar el xifrat de contrasenya: Per llevar el xifrat de contrasenya del document, obri el document i escrigui la contrasenya en el quadre Contrasenya. Després faci clic en Arxiu > Informació >Protegir document > Xifrar amb contrasenya. Elimini el contingut del quadro Contrasenya, faci clic a Acceptar i després torni a guardar el document.

Llevar restriccions d’edició: Per llevar les restriccions d’edició, faci clic a Detenir protecció en la part inferior del panell Restringir edició.

Llevar o canviar l’accés restringit: Per llevar o canviar l’accés restringit, obri l’arxiu i faci clic a Canviar permisos en la barra groga de la part superior del document.

Llevar una signatura digital: Per llevar una signatura digital, obri l’arxiu, faci clic amb el botó dret en la línia de signatura i faci clic a Llevar signatura. O bé, faci clic en la fletxa situada al costat de la signatura en el panell Signes i després faci clic a Llevar signatura.} else {